tisdag 22 juli 2008

Två hekto till


Stenplogar, Romeleåsen, Skåne
Vikt: 82,1
Minskning: 0,2
Totalt: 2,9

Två hekto sen igår! Det får man väl vara nöjd med. Jag tror fortfarande att jag jobbar av den där pizzan från i söndags :) Men jag längtar efter att komma under 82. Och fortsätter jag i samma takt borde detta hända imorgon!!

Igår var inte helt perfekt vad gäller maten. Åt två gäng mackor med smör, men jag kände att jag behövde det för att inte vara hungrig och sötsugen. Måste komma på något annat istället. Kände att jag ville ha något matigt, mastigt och proteinrikt. Borde ha mer proteinsnacks tillgäckligt, typ grillad kyckling, rostbiff, ägg eller - ja förslag?

Nu känner jag mig lite peppad och ska ut på morgonpromenad igen.

Är lite rädd att jag aldrig ska gå ner ordentligt i vikt, men jag ska försöka ha tålamod och jobba på varje dag. Bloggen hjälper mig mycket med att se att jag varje vecka faktiskt är på rätt håll. I genomsnitt går jag ner 0,5 kg i veckan och det är ju okej!

Känner redan nu att jag är lättare. Det känns som jag har heliumbalonger i magen. Men jag ser på kort att jag fortfarande är gräsligt tjock! Vill verkligen inte se ut så där. Och det känns som en evighet innan jag också kan se smalare ut! Vill försöka öka takten men det är svårt eftersom jag inte vill leva på påsar eller bara müsli. Och jag måste få känna mig någorlunda mätt! Igår höll jag på att inte kunna sova för att jag var så jädrans hungrig! Då är det svårt att köra på disciplin.

Dagens matintag:
Frukost: Fiberhavregrynsgröt kokad med frysta blåbär, kanel och krossade linfrön. Till det lite socker och minimjölk. 1 ägg och ½ glas juice.
Lunch: Varmrökt lax med 2 färskpotatisar och broccoli. Med sås på crème fraische.
Mellanmål: Te
Middag: 2 portioner med tonfisksallad med stora couscous, paprika, rödlök, tomat, gurka, kapris, citron och tonfisk i olja (med en del av oljan i).
Mellanmål: Flera vaniljrån (lite återfall tyvärr) och senare en smörgås med smör och ost. Och senare ett päron.

Dagens träning :
Kondition: - (såsig och deppig idag)
Styrka: -
Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

jag hittade precis hit och måste säga att jag tycker du är så himlans duktig. Du och din blogg är en inspiration till mig:) tack

Sofia sa...

Åh tack My! Vad roligt att du blir inspirerad! Hör gärna av dig och berätta hur det går. Och lycka till!

Kram, Sofia

Anonym sa...

Du kämpar på bra! You go! Har du kollat in tappa.se? Ett tips bara om motivationen tryter ibland... :)

Skickar en massa pepp till dig!

Cornelia sa...

o,5 kg i veckan är det ultimata tempot. Det här går ju som på räls.
Kram och massa pepp
Cornelia

Sofia sa...

Hej Tillis!

Tack, vad gulligt av dig. Just nu känns det riktigt kämpigt. Känns som jag bara äter och sover och inte vill eller orkar göra något annat, vilket gör det ännu svårare att inte tänka på onyttigheter. Har stått emot att äta godis (pga era kommenterar!) men har ändå ätit mer än jag ska idag. Och har tryckt i mig några vaniljrån :(

Ska kolla in siten.

Kram, Sofia

Sofia sa...

Cornelia, tack!

Idag känns rälsen lite väl knölig, men jag ska väl hitta tillbaks till spåret.

Kram, Sofia

Anonym sa...

Hej Sofia:)
ja, jag tänker helt kalrt fortsätta följa din blogg och lovar att höra av mig om hur min "viktresa" går. haha. Jag vet att allt känns rätt hopplöst ibland och man vill bara ligga i sängen med en bra bok och käka godis
- ja lovar, jag vet.
Men tänk på hur jäva stolt du kommer känna dig när du har klarat av detta. Så tänker jag. Hur bra jag kommer må om några månader när jag kommer kunna köpa någon storlek mindre i mina kläder. Det får mig att fortsätta.
Lycka till. Och jag finns här för extra pepp:D

Sofia sa...

Du har rätt! Tack för ditt pepp!!

Anonym sa...

att träna på morgonen utan att äta först har jag, personligen, jättesvårt för - känner mig för trött för att orka göra det mesta utav träningen. Därför bruka jag äta frukost först, vänta någon timme och sen dra igång. Att du skulle förbränna bättre på fastande mage stämmer inte, det handlar om passets längd och hur hårt du tränar. Men kämpa på!