måndag 14 juli 2008

Tillbakagång


Vikt: 83,1
Minskning: +0,5
Totalt: 1,9

Trist att vara tillbaka på 83. Men med en rejäl ätardag plus en söndag med en del onyttigheter så är det väl så det är. Nu gäller det att inte tappa motivation utan att fortsätta kämpa. Att vara riktigt duktig en vecka till. Så är det bara.

Gör inte dessa misstag.
Tips för att få en platt mage.
Inspireras av Jennifer Aniston

Dagens matintag:
Frukost: Dinkelmüsli med russin och lättfil, ½ glas juice, 1 ägg
Lunch: Stekt laxfilé med stor couscous (mkt al dente!) och kokt broccoli
Mellanmål: En urläcker kanelbulle (ofattbart onyttig)
Middag: På tok för många smörgåsar (med både ost och smör på). Typ 5 st.

Dagens träning :
Kondition: 1h 30 min promenad. (40 min promenad i lagom takt - varken strosande eller raskt och 30 min stapplande med krampande livmoder)
Styrka: -



Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

QvinnaDeLuxe sa...

Nya tag!!
Hur ofta har du ätardagar?
Jag har haft min första nu på 3 veckor. Känner inte att jag kan ha mycket tätare än så...

/Q

Sofia sa...

Hej Qvinnan!

Du är otroligt duktig, strikt och målmedveten! Men jag har på förväg bestämt mig att ta det lugnare. Så en ätardag i veckan får det bli, och det har fungerat förr. Då får jag äta exakt vad jag vill i hur stora mängder som helst. Naturligtvis triggas sötsuget halva veckan sen, och eftersom det kan bli stora mängder kalorier så går viktminskningen mycket trögare. Men det får det vara värt!

Det svåraste är att vara duktig dan efter igen. Igår åt jag lite väl mycket, och idag tog jag min kanelbulle...jag får se om jag behöver bli ännu strängare mot mig själv både med mat och/eller motion.

Lycka till nu!

Kram, Sofia

Anonym sa...

Det ser ju bra ut, trots ätardag så ligger du fortfarande minus. Det är ändå mest bara vätska och sånt som fyllts på. Det går väck ganska lätt när du går tillbaka till "dieten".

Själv kan jag gå upp 4-5 kilo med 3-4 ätardagar. Men så är min kropp som en vattensjuk buffel. Det går också ramla ner samma mängd på lika många dagar. Så jag har slutat oroa mig, det bara är så.

Keep up the good work!

Sofia sa...

Åh, tack Badgear!

Jag tycker det funkat bra till i lördags. Var ju nere under 82 förut vilket kändes underbart :) Men nu är jag rädd att jag inte toppat än, utan gör det imorgon eller övermorgon innan jag går ner. Och då kommer jag kanske inte ha gått ner nånting denna vecka vilket vore trist, så jag får nog öka lite nu. Eftersom jag har svårt att hålla strikt diet dagarna efter ätardagen så ska jag försöka motionera lite mer istället. Ska försöka komma iväg till gymmet imorgon.

Skönt att höra att du lagt på dig så mycket, och gått ner igen under ätardagarna. Jag får också hoppas på att det mesta är vatten! Och att jag krymper ikapp med livmodern i dagarna.

Kram, Sofia

Anonym sa...

Vad duktig du är, trots din lilla tillbakagång så tycker jag verkligen det!! Något som slår mig när jag sitter och läser är att;
Väger du dig varje dag? och i såfall varför? Det om något är ju sådär mot motivationen..
Hur många kcal/dag äter du, det ser nämligen inte ut att vara sådär jättemkt..
Du skriver aldrig upp din vardagsmotion, vilken ändå verkar vara endel. Gör det, den spelar ju också roll :)
Lycka till!!

Sofia sa...

Hej Charlotte!

Tack!!

Jag har inte tänkt på det, men det stämmer nog. Jag äter kanske inte så mycket ändå. Har inte räknat i kalorier vad jag stoppar i mig, men det kanske jag skulle testa!

Ja jag försöker väga mig varje dag, och det brukar faktiskt gå åt rätt håll. Och gör det inte det känner jag att jag måste skärpa mig lite mer. Så det funkar eftersom jag får direkt feedback som hjälper mig att hålla mig på spåret eller som förnyad motivation till att gå ner. Konstigt nog. För egentligen håller jag med dig!

Brukar nog inte skriva upp vardagsmotionen, men har gjort det mer och mer. Typ om jag går mycket på stan, eller cyklar lite. Ska nog tänka mer på att ta med det också!